۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۹, پنجشنبه

منوچهر متکی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه فرداست


منوچهر متکی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه فرداست.

منوچهر متکی با ۵ سال و ۴ ماه طولانی ترین سابقه وزارت در دو دولت احمدی نژاد را داراست. او در بیست و دوم اذر ماه ۱۳۸۹ در حالی که به منظور ابلاغ پیام محمود احمدی نژاد در سنگال به سر می‌برد، از سمت خود برکنار شد.  متکی حین مذاکره و توسط رییس جمهور سنگال از عزل خود باخبر شد و بلافاصله پس از آن سنگالی‌ها او را با یک ماشین غیر تشریفات و بدون محافظ به هتل محل اقامت خود باز گرداندندسنگال همچنین فرستادن یک شهروند عادی برای مذاکره با مقامات این کشور را توهین تلقی کرده، سفیر خود را از تهران فراخواند.
منوچهر متکی بدون اطلاع قبلی در مراسم تودیع خود حاضر نشدمحمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد در این مراسم گفت متکی قبلا در جریان عزل خود قرار گرفته و حتی از تاریخ مراسم تودیع نیز اطلاع داشته‌است. متکی با تکذیب این سخنان گفت که از پیش در جریان برکناری‌اش قرار نگرفته و از مراسم تودیع و معارفه نیز بی‌اطلاع بوده‌است، برکناری‌اش در حین انجام مأموریت توسط محمود احمدی‌نژاد را «غیر اسلامی و توهین آمیز» خواند شیوه برکناری وی انتقاداتی را در سطح نظام جمهوری اسلامی نیز به همراه داشته‌است .
و این بار در حالی به عنوان سخنران در نماز جمعه معرفی شده که دامنه اختلافات دولت و رهبری انقلاب ایران بالا گرفته و میتواند معانی بسیاری داشته باشد.
باید دید او بعد از  آن عزل رسوا گونه چه میگوید و نتیجه سخنان او چه میشود
من فکر میکنم که قضیه داره جالب میشه

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر